Din varukorg

Varukorgen är tom

Svea checkout
Utcheckning företag
Faktura- och leveransadress
Alla priser i svenska kronor och inkl moms.
All prices in SEK and incl VAT.

 

 

 

 

Overseas checkout
Faktura- och leveransadress
Alla priser i svenska kronor och inkl moms.
All prices in SEK and incl VAT.
Ordern är inte bindande. Vi återkommer först med en offert på fraktkostnad.
The order is not binding. We will first send an offer for shipping costs.

Returrätt

Vi har tre olika sorters returrätt när du handlar i vår webshop. I köprutan på varje artikel framgår vad som gäller.

1. 14 dagars ångerrätt gäller på de flesta varor i enlighet med distanshandelslagen. Det innebär att du kan skicka tillbaka alla varor av samma sort om det visar sig att de inte motsvarar dina förväntningar. Ångerrätten kan dock inte användas för att skicka tillbaka överblivna tapetrullar, eftersom det då inte kan sägas att du ångrat ditt köp.

2. 14 dagars öppet köp gäller på varor som vi normalt har som lagervara. Öppet köp skiljer sig från Ångerrätt framför allt när det gäller tapeter, då du kan skicka tillbaka även överblivna rullar inom 14 dagar.

3. Ingen ångerrätt gäller på artiklar som specialanpassas eller -tillverkas efter din beställning, som tapeter som trycks på beställning, framför allt handtryckta och digitaltryckta tapeter, textilier och tapeter som klipps i önskad längd, samt en del av våra lampor och möbler.

På varje rad i rutan där du lägger artikeln i kundvagnen framgår vad som gäller. Ibland kan samma artikel ha flera alternativ med olika returrätt, till exempel öppet köp på några rullar som vi har hemma, men vanlig ångerrätt om du ska ha fler så att vi måste beställa hem dem.

Varför kan du inte alltid skicka tillbaka överblivna tapetrullar?
Anledningen till att inte bara vi, utan hela branschen, är restriktiv med returer av överblivna tapetrullar är att urvalet är så stort, att större delen av sortimentet är beställningsvaror och att tapeter trycks i batcher som inte kan kombineras. Därför är det väldigt svårt att bli av med enstaka rullar. Om vi till exempel har en rulle med batch A hemma och får en beställning en tid senare på två rullar så måste vi beställa hem två nya rullar eftersom de med viss sannolikhet är från batch B.
Därför rekommenderar vi att du beställer prover och räknar så noggrant som möjligt innan beställning, men också är medveten om att det kan bli rullar över på grund av osäkerheter som dörrar och fönster.